Homepagina

Welkom bij

't Lieve Vrouwtje

4f8579c9-3c87-45c9-b6b5-64ab710d81c9
Welkom bij restaurant 't Lieve Vrouwtje in Amersfoort.

Van maandag tot en met zondag ben je bij ons welkom. En dat inmiddels al 20 jaar lang. ’t Lieve Vrouwtje is een begrip in de bruisende binnenstad van Amersfoort: een plek waar mensen samenkomen om te genieten van goed eten, gezelligheid en een unieke sfeer.

We bevinden ons aan het historische Lieve Vrouwekerkhof, met vanaf ons (verwarmde) terras een prachtig uitzicht op de Onze Lieve Vrouwetoren. Niet voor niets is ons terras uitgeroepen tot het #1 favoriete terras van de provincie Utrecht!

Of je nu langskomt voor een romantisch diner, een gezellige borrel met vrienden of een ontspannen lunch: bij ons voel je je meteen thuis.

Over ons

Aan het Lieve Vrouwekerkhof vind je ’t Lieve Vrouwtje: een warm familierestaurant dat al jaren een vaste plek heeft in de binnenstad van Amersfoort. Achter het restaurant staan vader en zoon Fethi en Sefkan Killi, die samen hun passie voor horeca elke dag in de praktijk brengen.

Voor ons draait het om meer dan alleen goed eten. Het gaat om gastvrijheid, een fijne sfeer en gasten die zich welkom voelen zodra ze binnenstappen. Zoals Sefkan het zelf zegt: “We werken elke dag met plezier. De waardering van onze gasten geeft ons energie. Dáár doen we het voor.”

Open vacatures - Kom je ons team versterken?

Medewerker bediening

We zijn altijd op zoek naar gezellige nieuwe mensen voor ons team. Word jij blij van gasten ontvangen, rondlopen met lekker eten en drinken en een beetje reuring om je heen? Dan willen we je graag leren kennen. Horeca-ervaring is mooi meegenomen, maar enthousiasme vinden we nog belangrijker. Loop gerust eens binnen of stuur ons een berichtje!

Zelfstandig werkend kok

Kun jij rustig blijven tijdens de drukste service, word je blij van een goed bord eten en heb je liefde voor verse ingrediënten? Dan zoeken we jou. In onze keuken maken we van alles: van Franse invloeden en moderne gerechten tot burgers en poké bowls. Afwisseling genoeg dus!

Wat onze gasten zeggen

5/5

Heerlijke salade geitenkaas gegeten voor een prima prijs. Merlot was ook prima, en de bediening erg vriendelijk!
Manon
Google review
Alles was netjes verzorgd en precies wat je verwacht bij een goede lunch. De tomatensoep was goed op smaak en werd geserveerd met vers brood. We zijn vriendelijk en vlot geholpen. We zaten aan een tafeltje bij het raam, waardoor we een mooi uitzicht hadden over het plein.
Jan
Google review
Heel leuk terras met een gezellige sfeer. Eigenaar is heel vriendelijk en het eten ziet er top uit! Zeker een aanrader.
Lotte
Google review
Attente en aardige bediening, met heerlijk eten. We hadden het driegangen menu dat volledig vegan te verkrijgen is. Zeker een aanrader. Buiten kon je lekker zitten.
Joaz
Google review
✉️